Ahad, 24 Februari 2013

Stressnye Ibu Faris

Anak aku baru 1 tahun 7 bulan.....Tapi da kena marah dengan ibu dia

Sian dia kena lepuk sebab tak nak tido (lepas lepuk dia ,aku rasa nyesal lak)

Penat ibu enjut buai dia sampai 1 jam.Padahal mata dia da kuyu....Tapi dia melawan mata ngantuk dia tu

Dia gosok2 mata dia..dia pejam celik pejam celik..geram je aku tengok dia

Lagi geram bila dah 1 jam mata dia kuyu macam tu jgak..tak lelap..

Geram tak boleh tahan lagi..aku marah dia lepuk kat punggung dia yg pakai pampers tu dan blah je

Aku baring kat bilik..cuba tenang kan diri...Pastu pandai2 le si kecik tu turun buai dan cari aku kat bilik...

Dia pun naik atas katil peluk aku..sian anak ibu...aku pun peluk dia..cium pipi dia..maaf ye sayang ibu..

Sejak akhir-akhir ni perasaan marah aku melampau-lampau rasanye...Mungkin stress yang banyak sangat

Sepatutnya suami aku da blik dari belayar kat Sabah pada 20hb 2 ari tu..

Tapi disebabkan kes kumpulan bersenjata Filipina kat Lahad Datu tu dia kena tangguh lagi 3 minggu

Aaahhhh stress tol aku...kitorang da plan nak bawa Faris pegi Pangkor lepas dia balik belayar

Tapi terpaksa tangguh...x pe la boleh sabo lagi

Tapi aku jadi makin stress bila kena pergi interview kat SPP 7 Mac ni

Kenapa aku stress? Sebab suami aku x balik lagi..aku kena uruskan sume sendiri (nak wat salinan sijil,nak cop salinan, nak pegi Putrajaya nek bas ngan Faris)

Aku terpaksa jalan kaki pergi kedai potostat kat Pernama...jalan kaki tu biasa je bukan jauh sangat pun

Yang menambah kan stress aku adalahh lif x bole pakai

Dah la aku dok tingkat 6...terpaksa lak dukung si kecik tu turun naik tangga setiap kali keluar

Kol 2 petang, panas-panas lagi tu terpaksa berjalan cari kedai fotostat..sebab petang asik ujan je kat sini

Pastu ari isnin ni kena menapak lak pergi SMK TLDM nak minta pengesahan sijil..

Kenapa tak bawa keta? Saya tak pandai drive la.. :(

Hari tu tengah masak nasi gas pulak abis...tipon orang gas suh anta tong gas dia kata camni

"Kalo akak bagi saya 50 pun saya x anta sampai atas..lif rosak kak"

Ok fine...perasaan aku masa tu memang tertekan..suami aku xde..tak kan aku lak nak angkut tong gas tu

Nak mesej suami pun kejap dapat kejap x dpt..tunggu je la dia mesej dulu baru dapat nak ngadu

Nasib baik besoknye tu dia mesej....pastu en suami tipon kawan dia minta tolong angkat kan tong gas

Emosi aku jadi tak stabil sejak suami aku terpaksa tangguhkan tarikh dia pulang belayar tu

Bile suami call atau mesej mesti tiba2 ada saja benda tak kena..mula la aku merajuk

Bile dah banyak sangat kebengangngan yang aku rasa..Faris x nak tido pun aku naik angin

Kehidupan aku sejak kahwin sampai sekarang macam ni la..tak pernah dapat duduk sebumbung dengan suami

Dulu lepas kahwin aku dok asrama....pas dapat anak, aku masih dok asrama,anak dok kampung, suami dok lumut sorang..dah abis belajar aku dok lumut berdua ngan anak,ayahnye plak dok klang sebab jeti lumut nak renovate...

Harap2 lepas jeti kat Lumut ni da siap dapat la kami duduk sebumbung anak beranak

Ya Allah kuatkan lah iman aku ni supaya aku dapat kawal kemarahan aku

Semoga semua dugaan yang aku tempuhi ni dapat menghapuskan dosa-dosa aku...Aminnn

2 ulasan:

aYda berkata...

Ya Allah berat dugaan yg awak tempuhi kn..bersabarlah,in-sha Allah hari bahagia tu akan tiba jua..saya penah PJJ jugak tp setahun jela..byk2 berdoa ye..sy faham perasaan awak tu tp Allah swt.lebih mengetahui apa yg terbaik utk hambaNya :)

syifa berkata...

terima kasih ayda...