Jumaat, 12 November 2010

Kad Kahwen Ku

Exam dah tinggal satu paper je lagi

So, tetiba rasa rajin lak nak update blog

Arini nak share pasal kad kawen aku yang tersangat simple ni

Layan gambar2 kat bawah ye...


Kad ni aku wat sendiri

Idea sendiri based on survey kat internet

Kad ni guna 3 keping kertas

Maksudnye 3 muka surat ler..

Second page tu jemputan majlis

Aku wat kad jemputan ni asing2

Maksudnye jemputan umah laki kad lain, umah pompuan kad lain

Tapi design sama je

Last page ni aku letak peta umah pengantin

Peta pun design sendiri gak

Tak bape cun..tapi ok kot..hehehe...

Peta ni aku design guna Photoscape ngan Paint

Ikon umah kecik sume tu... aku search kat internet

Nape aku wat sendiri?

First, nak jimat kos

Aku print 180 keping je, umah laki 100, umah pompuan 80

Kos sekeping kad tu tak sampai 80 posen kot

Second, my satisfaction

Aku rasa puas bila dapat design sendiri kad kahwen ni

Walaupun tak cun sangat kan...

Kad yang photostat aku wat 300 keping

Kad yang diphotostat ni design lain lak

Design simple je..pastu photostat warna kuning

Tapi takde picture lak nak upload

Dah anta kat kampung untuk bagi kad org2 kampung


Ha...picture yang agak purple kad atas ni

Aku wat spesel ntok friends kat Fb

Aku design kad ni dengan bantuan software Photoscape gak..

Dengan wujudnye Fb, so aku tak yah nak print kad byk2

Jemput je kat Fb sudah...

Sape yang request kad je aku send

Jimat kan...

Lagipun kad ni bukan sume orang menghargai dan simpan wat kenangan

Because of that..... I choose to print sendiri je


6 ulasan:

Unknown berkata...

klu buat sendiri + print, berapa kos syifa ya?

saya_arief berkata...

simple is nice.
:D

syifa berkata...

mia-ina: saya beli kertas ntok kad ni kos dlm rm50..sampul putih rm6 ngan reben rm3..sume ni beli kat mydin..pastu beli katrij Hp rm50 (agak mahal)sebab ink printer dah abis..jadi sumenye rm109..dpt lah print dlm 200 keping..tapi ada gak yg reject..tersalah print..hehehe..

syifa berkata...

thank you arief..

Dee jaffar berkata...

nanti boleh deela tempah ye buat kat awk.. :)

syifa berkata...

nak tempah?? tak berbakat lagi la cik deela...wat sendiri nye bole la.. :)