Jumaat, 24 September 2010

Buat Kueh Raya

Cuti puasa aritu aku sempat la wat kueh sikit
Ala kueh goreng2 je..
Mak aku adun
Aku tukang goreng je..
Paling letih sekali, goreng kueh ros la..
Dah ler takde orang tolong
Dapat la 3 tin biskut aku goreng

Ye..mari kita goreng..
Seronok tengok buih2 kat dalam kuali ni
Tada...ni ler hasil yang tak berapa comel


Esoknye lak goreng Tempeyek
Adik aku 2 org ni Habil n Daniel
Sibuk sgt nak tolong
Ha..pegi ler tolong goreng tempeyek tu..
Jangan sampai kena minyak panas dah ler


Ni ler bancuhannye..



Bancuhan tadi ceduk sesenduk masuk kuali
Dan goreng

Camni ler rupe nye tempeyek aku..
Rasanye agak kurang memuaskan...

Besoknye nak raya
Baru ler aku terkial-kial menganyam ketupat
Pun wat sesorang gak
Adik2 lain tak reti anyam
Arwah adik aku, Faiz pandai anyam
Dia tlg anyam ketupat tahun lepas
Tapi tahun ni dia dah takde
Sayu....

Tiada ulasan: