Sabtu, 7 Mei 2011

Bila En Suami Di Dapur

Semalam aku bergayut dengan en Suami

Macam2 ler citenye

Biasa la seminggu dah tak jumpa

Rindu....

Kena tunggu lagi 3 minggu baru dapat jumpa

Sabo jer la..

Aku praktikal kat sekolah skang ni

Cuti sekolah ler baru le balik Perak



En suami cerita dia masak lauk

Sawi masak lemak putih

Tapi lauk tu rasa pelik

Aku tanya lah nape bole jadi pelik

Dia kata dia terbubuh minyak banyak sangat

"Abang tumis ke rencah sayur tu?" Aku bertanya

"Ha la..tapi minyak terlebih lak" En suami menjawab

"Abang ni....mane ade org masak lemak tumis rencah.." Aku tergelak

"La..mane abg tahu..." En suami menggelakkan diri sendiri

"Tu la..time ayg masak x nak tgk" Cehh..mcm ler aku pandai masak

Aku tak PANDAI masak tapi TAHU lah jugak nak masak simple2 ni

He....he..he..




Aduhai..suami aku ni..ikut suka dia je nak masak

Cian lak aku kat dia..tapi nak wat cane

Terpaksa berpisah sementara

Kami ni pasangan jarak jauh

Terpaksa ler berkorban



Tiada ulasan: