Rabu, 20 Oktober 2010

Bercakap Dalam Tidur


Sape pernah bercakap dalam tidur???
Ada ke org nak ngaku??
he..he...he..

Biasanya orang yang bercakap dalam tidur ni
Derang tak tahu
Bahawasanya derang telah mengigau
Pada malam hari
Melainkan ada orang yang beritahu

Pagi tadi dengar radio Era
Bincang pasal bercakap dalam tido
Macam2 ceritanya
Kelakar ada bahaya pun ada

Macam2 ragam org mengigau ni
Ada yg menyanyi la, menangis la, berjalan la
Yang bahayanya sampai terhantuk & berdarah kepala
Pun tak sedar
Bahayakan...

Aku pun selalu dengar bapa aku bercakap dlm tido
Rumah kitorang kecik je
Aku memang selalu tido lewat
Di keheningan malam
Tiba2 dengar bapa aku membebel
Tapi tak faham apa dia cakap

Mak aku tak pernah pun bercakap dalam tido
Tapi sejak pemergian arwah adik aku
Aku pernah dengar dia mengigau..
Aku dengar dia sebut nama arwah adik aku
Perkataan yg lain aku tak berapa dengar

Adik perempuan aku, Asiah
Sama cam bapa aku
Kuat membebel dalam tido
Derang berdua la yg selalu mengigau

Pengalaman aku tak pernah la lagi
Jumpa org berjalan dalam tido
Setakat bercakap dalam tido tu je la...
Korang cane lak??
Ada exprience ke?

5 ulasan:

ken berkata...

saya rasa saya tak ada lah :)

syifa berkata...

so, ken awak tak pernah bercakap dalam tido la ye :)

Mia-Ina berkata...

x pernah pulak..mimpi ada la

Tihara berkata...

akak penah..ade owg gtaw..maluuu..akk ckp ape yg akk pikirkan sblm tido..

syifa berkata...

a'ah..biasanya org yg ngigau ni..akan cakap benda yg dia buat atau pikir siang hari