Isnin, 2 Ogos 2010

Tip Rambut Ikal

Tengah dok survey2 blog org terjumpa lak
Blog cik Hanis Zalikha
Aku tertarik ngan tip penjagaan rambut dia
So nak share la kat blog ni

1. Basuh rambut selang sehari.ok
2. Never basuh waktu pagi, waktu malam sahaja.
3. Sarung bantal satin. sarung bantal aku cotton je.
4. Letak bedak di bantal sebelum tidur (untuk kurangkan minyak dan berbau harum).petua ni aku penah jumpa sblm ni.
5. Jangan basuh rambut guna air panas. Kalau boleh guna ice lebih baik sebab semakin sejuk, semakin bersinar.
6. Selepas styling yang berat after hair show, basuh rambut guna perapi dulu, diikuti dengan shampu. aku sllu syampu dlu baru sapu perapi.
7. Selalu lindungi dari matahari (sebab I selalu pakai cap). Kalau tengok orang pakai tudung punya rambut, banyak yang sihat (hikmah).
8. Saya jarang letak produk rambut. Sangaat jarang.
9. Sejujurnya, saya tidak memiliki sikat. Kalau selalu sikat rambut menyebabkan kuasa statik menjadikan rambut frizzy. Macam letak kepala dekat dengan tv bila nak on. Kan meremang sikit haha. aku pun jarang sikat. sbab asik gugur je..erm..teruk
10. Guna jari pun boleh. Sikat rambut guna jari masa mandi. aku akan cuba. boleh ke rambut aku ni?he3
11. Jangan keringkan rambut guna pengering rambut atau tuala secara kasar. Lepas mandi, balut je dengan tuala, then agak-agak dah tak menitik air, buka tuala dan biar ia kering semulajadi. oh...nak cuba gak..selalu je berkasar dgn rambut ni..sian rambut aku..
12. Kalau pakai tudung, tak pernah pakai masa rambut basah. kadang2 basah gak..he3

Tiada ulasan: