Isnin, 14 Jun 2010

Aduhai

Sejak akhir2 ni..Mr Z jarang call
Geramnye aku kat dia
Aku call dia tak angkat
Aku mesej dia tak balas
Aku risau la
Kot dia sakit ke ape ke kan
Dah 2 ari senyap baru la aku dapat call dia
Tapi bila dia angkat tipon je
"ayang, bateri nk abis la"
Aku tak sempat nak cakap ape lagi
Baru je beri salam
Aku pun jawab ler dengan geramnye
"Hah..ok2 dah la bye"
Terus aku letak
Geram bercampur lega
Lega sebab dgr suara dia sehat je
Geram sebab dah 2 ari dia tak call aku

Besok paginye
Dia anta mesej
"Assalamualaikum..ayg, abg nak kuar ni. Nak g tgk org sakit"
Tahu pun aku ngajuk ye..
Baru lah terhegeh-hegeh nak bagi mesej
Sejuk la sikit ati aku dapat mesej dia
Tapi tak la sejuk sangat
Suam2 lagi rasanye ati aku ni
Ari ni dah masuk 3 ari dia tak call
Selama 3 aritu
Satu tu jelah mesej dia bagi
Geram lah aku kat pak cik ni..
GERAM....Geram..gerrammm

Pagi tadi baru la dia call
Kejut aku bangun subuh
Tapi tak cakap ape pun
Aku dengar suara dia macam baru bgn tido
terus aku kata
"Kay bye"
Aku letak tipon pastu sambung tido
Saya cuti ye...tak bole solat..

Tengah ari aku mesej dia
"Abg. watpe tu? Jom makan"
Dengan harapan dia balas lah mesej aku
Tapi hampeh
Nyampah le aku...

Kol 2 tiba2 dia bg mesej
"Abg dah x bleh ct sampai ujung tahun ni"
What? biar benar..cane nak kawin ni?
Aduhai...
Aku tanya la "Nape?"
"Arahan terbaru..ct abg thn ni dah abis"
Raya pun dia tak dapat cuti
Tensen je aku dgn msj ni...
Tapi kene la wat cool je
Dia pun mesti tensen kan
So aku cakap camni
"Takpe lah. Nak wat cane. Abg da makan lum?"

Hari ni kami emosional ckit
Aku tanya dia
"Abg jg perairan ke smlm?"
"Kan abg bg tau, abg kuar smlm kn, g hospital..jg perairan apenye, mcm perli je pun"
Aku tahu la dia tensen..tp skt ati gak ngan mesej dia. Ape pun aku cuba cool.
"Ok..org tanya je"
"Ckp je la nk perli kite, kan snang..nk ckp jg perairan napenye."
Sakit ati tol aku dibuatnye..
"Abg ni nape, takde niat lgsg nak perli lah. Kay la bye."
Geram bangat aku dibuatnye..org ckp baik2..di wat pasal lak.
Pastu ntah cane kitorg cool semula
Kalo ikut kan ati memang malas nak layan mesej dia
Ntah apesal dia nak mesej je, tak nak lak call kite
Aku pun tertanya2 ni
Kalo tak tiap2 ari asik call aku


Tiada ulasan: