Rabu, 19 Ogos 2009

Hujan Yang Semalam


Semalam pas kelas Dr. Haniza aku lepak kat lab

Nak cari jurnal ntok assignment Dr. Nik

Sambil2 tu aku download lah cite ntah ape2

Ngah syok melayan tagged

Tiba2 dengar deraian hujan yang amat lebat kat luar


Alamak...hai

Aku dah lah tak bawak payung

Cane nak balik ni

Perut pun dah berlagu sedih ni

Lapar....

Pukul 6 lebih pun hujan masih lebat lagi

Tiba2 aku teringat ada payung kat toilet level 2

hu..hu..

Payung tu dah lama kat situ

Aku pun pinjam lah kejap

Meredah hujan yang lebat giller

Kilat pun sibuk sekali

Cuak gak aku

Takut kena panah dek kilat tu..


Sepanjang perjalanan tu

Rasanya macam meredah sungai...

Bertakung je air...

habis basah selipar aku yang cute tu

Kain aku pun basah lokos dah

Beg aku pun habis lencun...

Macam tak pakai payung je aku rasa...


Sebelum sampai bilik aku singgah kat kedai jap

Beli air spritzer

Pastu gi cafe..

Aku round2 tawaf 2 kali kat dalam cafe tu...

Tapi tak tahu nak makan ape

Last2 aku beli jambu batu je singgit


Dalam perjalanan nak ke bilik aku minum air spritzer tu

Ah...leganya....

Hujan2 pun minum air sejuk

LAyan...


Sampai kat blok B aku kena manjat lak tangga

Sampai lah kat tingkat 3

Bila aku buka je pintu bilik


oh....my God

Ape yang telah happen ni??

Habis langsir plastik aku koyak

Kertas bertabur kat atas lantai

Bantal2 aku pun bersepah

Yang paling sadisnye..

Tilam aku basah da...

Huah..wa...wa...


Tulah sape suruh buka tingkap

Habis bilik aku dilanda ribut

Aku pun kemas lah bilik aku

Yang macam tongkang pecah tu


Malam tu aku tido cam biasa

Nasib baik sebelah atas je basah

So aku terbalikkan tilam tu...


Tido tetap nyenyak cam biasa...

Tiada ulasan: