Khamis, 23 Julai 2009

Mak Merajuk


Teringat masa zaman dulu2....

Masa tu aku dua beradik je ngan adik pompuan aku....

Kitorang selisih 2 tahun je...



Biasalah...suami isteri tak selalunya happy kan...

Ada gak gaduh ckit2

Macam tu gak mak bapak aku



Asal gaduh je...mak aku balik uma nenek aku

So, kononya nak pujuk mak aku

Bapak aku pun pegi belikan kasut



Bapak aku bawalah aku ngan adik aku gi kedai kasut...

Punye lah lama kitorang dok meghadap kasut2 yang tersusun

cantik je kat atas rak kasut tu......

Puas berdiri kitorang mencakung...

Puas mencakung belek2 la sandal2 kat rak tu

ntah bape lama kitorang kat kedai tu

Sampai muak pekerja tu tunggu kitorang



Last2....

Bapak aku tak tahu kasut mana dia nak beli so,,

Dia suruh la kitorang pilih....

Aku pun pilih la kasut ala sandal, yang bertali warna-warni dan bertumit agak tinggi

Kalo tanya aku skang ni mesti aku cakap kasut tu tak lawa

Tapi tulah citarasa masa budak2..hu..hu...



Mak aku kata tak lawa

tapi dia pakai gak..

Tiada ulasan: