Selasa, 9 Jun 2009

Abu Durjana

Kisah ni berlaku masa aku 7 tahun. Di suatu petang yang indah...
aku berjalan-jalan sambil menghirup udara segar kat belakang umah bersama adik perempuan aku. Masa tu kitorang dua beradik je.
Yang lain-lain tu tak lahir lagi. Tak silap aku dalam tahun 1991 la...
Tiba-tiba kitorang nampak Kak Nor berjalan-jalan sambil menghirup udara segar sama cam kitorang gak. Tak tahu la nape best sangat jalan2 kat belakang umah yang
penuh ngan reban and pokok ubi, pokok petai dan pelbagai macam pokok tu..
Dia ditemani oleh seekor monkey. Kitorang kenal sangat lah monkey tu. Nama dia Abu...Memang famous satu estet tu. Kadang2 kitorang gi melawat dia.
Selalunya dia ditambat kat bawah pokok jambu batu. Kitorang selalu gak usik monkey tu.
Saje nak tengok dia marah. Ala..kena tambat berani la kacau kan..Sambung balik cite tadi..
so kitorang pun berjalan lah ke arah Kak Nor dan monyetnya tu.
Alih2 monyet tu gigit kaki aku. Mak........huah..ha....sakitnya...kurang hasam punye monyet.
Biru beb kaki aku. Sampai sekarang aku takut ngan monyet...
Ni sume monyet yang bernama Abu punye pasal

Tiada ulasan: